Tuesday, April 29, 2008

Muslimah isu 203 di pasaran




















M E N A R I K D I D A L A M :
  • “Bidang seni menarik minat ramai anak muda. Tapi lebih baik jika mereka habiskan menuntut ilmu terlebih dahulu. Bukan semua orang tuahnya seperti Datuk Siti Nurhaliza. Rezeki kita tak sama. Industri hiburan ini banyak risikonya.” Bersama berkongsi rasa dengan Vanidah Imran, personaliti Muslimah kali ini.
  • Meneliti industri filem dan drama tanah air, pasti kadang kala membuatkan kita berasa senak. Paparan kepincangan masyarakat seringkali menghiasi slot drama bersiri di kaca TV. Perlukah kepincangan ini dipaparkan biarpun ia sememangnya berlaku dalam masyarakat Melayu Islam di negara kita? Perlukah golongan agamawan kita turun padang?
  • Akibat dominannya pemikiran ‘kebendaan’ yang melanda masyarakat hari ini, manusia hilang rasa tanggungjawab, kemanusiaan dan kasih sayang walaupun kepada zuriat sendiri. Manusia meletak pendidikan aqidah itu tidak penting demi mengutamakan pencarian harta benda dan penumpuan sepenuh hati kepada dunia dan tarikannya, bahkan tidak keterlaluan dikatakan kebanyakan umat Islam melupakan terus urusan aqidah dalam kehidupan. Di manakah letaknya akidah yang hak?
Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan sila ajukan melalui e-mel kami, majalahmuslimah@gmail.com

2 comments:

muslimah said...

Jika terdapat sebarang komen atau pertanyaan tentang topik yang dibincangkan, sila taip di sini.

Gun said...

Assalamualaikum...
saya Muslimah Indonesia...
Halaman Muslimah luar biasa bagus....tapi sayangnya kok masih ada embel-embel blogspot nya sih???
nih ada www.namadomain.com 100% GRATIS...di http://hyperwebenable.com/index.php?saref=6sa1535

Postingan nya tambahin yah...Maju terus Muslimah...